lauantai 25. tammikuuta 2014

Gourmetia Melutalon tapaan


Minä olen kamala kulinaristi, enkä ymmärrä, miks koskaan söis mitään mikä ei oo niin hyvää jos voi syödä jotain sairaan hyvää. Niinku esimerkiksi kun tässä torpassa aina joskus yritetään vähän keventää, niin mies vetelee maitorahkaa paljaltaan ja minä äimistelen vieressä, että "Mitäh?!?". Mulle siinä pitää olla ehkä joku vadelma-vaniljakiisseli kyljessä niin sitten uppoaa :)

Mutta ehkä mun ruokafilosofia on aina ollutkin enemmän "elän syödäkseni" kuin "syön elääkseni"
Nojuu, mutta mä siis tykkään värkkäillä esimerkiksi ilta- tai aamupalaksi jotain kivaa ja tällä hetkellä mun suurin herkku onkin varmaan tämä kana-halloumsalaatti. Ja ei se välttis tuota kanaakaan tarvii. Elikkä hirmu kätevää kun paistaa paketillisen halloum-juustoa ja käyttää pari viipaletta kerrallaan. Niin kovin kätevästi tämä salaatti valmistuu kun repii vaan muutaman salaatinlehden ja tomaatin lautaselle. Mutta mun makunystyrät vaatii tähän ehdottomasti tuon balsamicon ja nyt sitä ihan oikeaa, ihanaa, balsamicokastiketta saikin meidän kaupasta. Hiphei! 


Ja suosikki"jälkkäri" on ehdottomasti tämä:
Turkkilaista jogurttia ja erilaisia hedelmiä. 
Mulla onkin jääkaapissa monta kippoa ja kuppia, joissa on valmiiksi pilkottuja hedelmiä. Muuten jäis tämäkin herkku varmaan usein tekemättä kun ei jaksa pilkkoa sen seittemää eri sorttia. 
Mut kerralla kun tekee isomman satsin niin onpa sitten ihanaa kun kaikki on valmiina. 
Ei muutaku herkuttelemaan. Tämä passaa hyvin jälkkäriksi vaikka vähän hienomallekkin aterialle. 


Meillä onkin touhuntäyteinen viikonloppu perheen kanssa tulossa. 
Ja huomisellekkin luvassa jotain vähän erilaista kivaa :) Siitä varmaan lisää täällä myöhemmin!

4 kommenttia:

  1. Nimenommaan! Miks syädä jottain pahhaa, jos kerran sen pöperön useimmiten tekkee itte. Samalla vaivalla (Noh, ainaki melkein..) tekkee sit hyvvää ku pahhaaki. :)
    Sillon ku ommaan kottiin muutin, julistin et mää teen sit vaan hyvvää ruakaa. Siihen ainaki pyrin. :)

    VastaaPoista
  2. Meillä syödään kans tuota balsamicokastiketta. Se on kyllä hyvvää :)

    VastaaPoista
  3. Mikä on se oikea balsamicokastike, valintaa on kaupassa liikaa, mitä suosittelet?

    VastaaPoista