lauantai 12. lokakuuta 2013

Kuusenmäen maalaismarkkinat


Viime viikonloppuna pidin myynti"kojua" Kuusenmäen maalaismarkkinoilla. Kuusenmäki on siis sympaattinen maalaiskylä n. 20km(?) Pyhäsalmen keskustasta. 
Paljon olen miettinyt mun yrityksen tulevaisuutta ja yrittäjäkurssilla muista pohdiskelleeni, että kun lapset on isompia, niin alan kiertämään tuotteineni isompia kädentaito-messuja, jne.. Mutta missään vaiheessa se ajatus ei ole kuitenkaan oikein houkutellut. Ja tämä viime viikonlopun tapahtuma vaan antoi vahvistusta sille ajatukselle. Kuusenmäen markkinat oli aivan ihanat! Kyllä siellä on niin erilainen ja lämminhenkinen tunnelma kuin isommissa tapahtumissa. Nämä pienemmät tapahtumat on ehottomasti enemmän mun juttu :) 
Isommat messut kiinnostaa enemmän vain niin, että itse pääsisin kiertelemään ja kattelemaan sinne mutta se ei ehkä ole paras myyntikanava mun tuotteille. 


Markkinat järjestettiin Kuusenmäen seurojentalolla ja minun myyntipöytä oli sisällä. Kun aamulla saavuin; ulkona oli jo täysi tohina päällä, siellä aseteltiin myyntiin hedelmiä, vihanneksia ja paljon muuta.. 
Sisällä oli myöskin hulinaa, leivinuunissa rätisi tulet ja heti tuli semmonen tosi ihanan fiilis :)



Mulla oli ihana pikkuapulainen mukana koko päivän ja viihtyikin tapahtumassa mainiosti. 
Tapahtumasta kertoo paljon myös se, että ihan hyvin pystyi käydä välillä vaikka vessassa tai makkaran ostossa ja ihan luottavaisin mielin pystyi jättämään myyntipöydän hetkeksi yksinään. 



Toinenkin murunen kävi äitiä moikkaamassa. Lapsille oli paljon ihmeteltävää traktoreissa ja koneissa. 
Lampaita pääsi myös silittelemään ja olipa tapahtumassa vielä paimenkoiranäytöskin.





Itsekin tein varsin hyviä ostoksia. 
Todellista luomua ja lähiruokaa, tykkään! 


Yläasteen oppilaat keräsivät luokkaretkirahaa myymällä tosi herkullisen näköisiä leivonnaisia. Eihän noita voinut vastustaa, namnammm!

Ja porkkanoita ja nauriita on jo hyödynnetty sosekeittoon, sämpylöihin ja tänään olis hirvipaistin vuoro. 


Ei mittään negatiivista sanottavaa ole tästä tapahtumasta!
Ehottomasti olen mukana ensi vuonnakin jos vaan aikataulut passaa :) Jes!

2 kommenttia:

  1. Voi harmi kun en päässyt... Mutta ilo oli päästä tapahtumaan mukaan blogipostauksesi myötä. Kiitos! Todella lämminhenkisen tuntuinen tunnelma - I like! Ja ihana pikkuapulainen Tuure menossa mukana <3.

    VastaaPoista
  2. Samoin harmittaa, kunoli toinen meno. Ihanat jutut ja kuvat sulla.Joskus oon käyny ja fiilikset samanlaiste kuin sulla. Perheenlapset ja miesväkikin tykkäs.

    VastaaPoista